Ja mednieks dosies uz mežu, nezinot, ko viņš medīs, tad iespēja, ka viņš nomedīs kaut ko ievērības cienīgu, ir pavisam maza. Tieši tāpat ir arī veicot SEO optimizāciju – bez saraksta ar konkrētiem atslēgvārdiem, pēc kuriem jūs vēlaties tikt atrasts, uz labiem SEO rezultātiem cerēt ir naivi.
Atslēgvārdu izpēte ir process, kurā top saraksts ar atslēgvārdiem, kurus ir jāpatur prātā veicot mājaslapas optimizāciju.
Tikai zinot, kurus atslēgvārdus cilvēki meklē un cik bieži tas tiek darīts, mūsu SEO optimizācija būs izdevusies.
Kas ir atslēgvārdi?
Par atslēgvārdiem sauc tās frāzes vai vārdus, kas tiek meklētas Google un citās meklētājsistēmās. Piemēram, iedomājieties, ka jums ir saplīsis telefons. Lai noskaidrotu tuvāko telefonu remontu vietu, jūs Google ierakstāt frāzi “telefonu remonts”, kā rezultātā jūs automātiski saņemat vairākas lapas ar vietām, kur tiek veikts telefonu remonts. Frāze “telefonu remonts” ir atslēgvārds.
Tāpat kā dzīvnieki mežā ne visi atslēgvārdi ir vienādi. Atslēgvārdi iedalās 3 grupās, kuras ir vērts iegaumēt, lai SEO optimizācija noritētu efektīvāk.
Atslēgvārdu iedalījums:
- Īsie atslēgvārdi. Parasti sastāv no viena vai diviem vārdiem. No šādiem atslēgvārdiem ir grūti noteikt cilvēka vēlmi. Kā lai nosaka, ko cilvēks vēlas, ja Google tiek ievadīts, piemēram, “suns” vai “skolas soma”? Tāpēc strādājot ar atslēgvārdiem nav ieteicams koncentrēties uz īsajiem atslēgvārdiem. Nav nekas slikts, ja tie tiek izmantoti, bet tiem nevajadzētu pievērst pastiprinātu uzmanību.
- Garie atslēgvārdi. Frāzes virs četriem vārdiem. Tieši pretēji īsajiem atslēgvārdiem pēc garajiem atslēgvārdiem ir iespējams ļoti precīzi noteikt cilvēka vēlmi. Piemēram, ja cilvēks Google meklē “kā nomainīt iphone 8 ekrānu mājas apstākļos”, mums ir skaidrs, kādu informāciju cilvēks meklē. No visiem, garie atslēgvārdi sevī ietver vislielāko potenciālu, jo pēc tiem ir iespējams noteikt cilvēka nodomu.
- Vidēja garuma atslēgvārdi. Frāzes no trim vai četriem vārdiem. Vidēja garuma atslēgvārdi ir “zelta vidusceļš”, jo tos cilvēki meklē visbiežāk, turklāt tie ir pietiekami specifiski, lai būtu iespējams noteikt cilvēka nodomu. Tipisks vidēja garuma atslēgvārds ir “automašīnu noma Rīgā”.
Svarīgi ir saprast, ka nonākt Google meklējumu rezultātu augšgalā, veicot SEO optimizāciju ar īsajiem atslēgvārdiem, ir gandrīz neiespējami. Tas ne tikai prasīs ļoti daudz laika, bet arī sagādās apšaubāmus rezultātus, jo īsie atslēgvārdi negarantē konkrētu auditoriju kā to dara vidēja garuma atslēgvārdi un garie atslēgvārdi.
Laba prakse strādājot pie SEO optimizācijas ir to darīt balstoties uz sarakstu ar relevantiem vidēja garuma un gariem atslēgvārdiem.
Kas ir atslēgvārdu izpēte?
Atslēgvārdu izpētē mēs atklājam atslēgvārdus ar vislielāko potenciālu. Tādus, kurus ir iespējams iekarot, un ir vērts to darīt.
Ja atslēgvārds tiek meklēts vidēji 300 reizes mēnesī un šobrīd augšgalā uz tā tiek ierindotas mājaslapas, kas ir salīdzinoši jaunas vai ar vāju ienākošo saišu profilu, tad šo atslēgvārdu ir vērts mēģināt iekarot. Savukārt, ja atslēgvārds vispār netiek meklēts vai tas tiek meklēts, bet uz to jau šobrīd ierindojas valsts mēroga mājaslapas, tad šim atslēgvārdam nav potenciāls.
(Diezgan loģiski, ne?)
Atslēgvārdu izpēte nav raķešu zinātne. Ja jūs zināt, kā noskaidrot, cik bieži atslēgvārds tiek meklēts un protat izanalizēt konkurentus, kas ierindojas uz konkrēto atslēgvārdu, tad atslēgvārdu izpēte jums arī ir pa spēkam.
Bet kā noskaidrot, cik bieži atslēgvārds tiek meklēts un cik spēcīgi ir konkurenti, kas ir ierindojušies uz konkrēto atslēgvārdu?
Internetā ir pieejami vairāki bezmaksas instrumenti, ar kuriem var veikt šo uzdevumu (KeyWord Tool, Ubersuggest un Google izstrādātais KeyWord Planner), bet es izvēlos rīku Mangools. Es izmantoju Mangools, jo neuzticos bezmaksas atslēgvārdu izpētes rīkiem. Mana pieredze rāda, ka tie nav pietiekami precīzi, tāpēc izvēlos rīkus, uz kuriem varu paļauties.
Atslēgvārdu izpētes process
Ir vairāki veidi, kā veikt atslēgvārdu izpēti. Metodes atsķiras, bet mērķis visiem ir viens – noskaidrot populārākās frāzes meklētāju vidū un sarindot tās pēc to potenciāla.
Lai pilnīgi visiem būtu skaidrs, kā veikt atslēgvārdu izpēti, piedāvāju savu 10 soļu atslēgvārdu izpētes procesu.
Šai demonstrācijai iedomāsimies, ka mums pieder tetovēšanas salons, kuram ir nepieciešama atslēgvārdu izpēte. Demonstrācijas laikā centīsimies atklāt visus potenciālos atslēgvārdus, ap kuriem tiks veidota mājaslapas optimizācijas stratēģija.
1. Populārāko atslēgvārdu atlase
Vispirms, izmantojot jau iepriekš pieminēto Mangools rīku, atlasiet visus saistītos atslēgvārdus.
Ierakstiet Mangools meklētājā mērķ-atslēgvārdu (šajā gadījumā tas ir “tetovējumi”), kā arī norādiet meklējuma vietu un valodu.
2. Izveidojiet sarakstu
Mangools rīks nav perfekts, tāpēc tas jums piedāvās bez relatīviem atslēgvārdiem arī ar jūsu biznesu nesaistītus atslēgvārdus.
Nākamais solis ir jums interesējošo atslēgvārdu atzīmēšana.
Tiklīdz atslēgvārdi ir izvēlēti, pārnesiet tos uz atsevišķu sarakstu, spiežot “Add to list”.
Norādiet jaunā saraksta nosaukumu un spiediet “Create list and add keywords”.
3. Sakārtojiet atslēgvārdus pēc to popularitātes
Kad saraksts ar visiem jums interesējošajiem atslēgvardiem ir gatavs, sakārtojiet tos pēc popularitātes.
“Monthly search volume” iezīmē atslēgvārda popularitāti.
4. Eksportējiet datus
Tālāk eksportējiet visus ievāktos datus uz Google Sheets tabulu.
Lai eksportētu datus, pēc visu atslēgvārdu atzīmēšanas, izmantojiet “Export” pogu. Tā jūms piedāvās dažādus datu eksportēšanas veidus, izvēlieties “Export table to CSV”.
Uzreiz pēc tā vajadzētu sākties datu ielādei.
Pēc datu ielādes importējiet tos Google Sheets tabulā. To var izdarīt no Sheets faila zem File > Import.
5. Atbrīvojieties no visa liekā
Pateicoties datu importam jūs iegūsiet dažādus datus. Daļa no tiem jums nebūs vajadzīgi. Atstājiet kolonas ar nosaukumu “Keyword”, “Avg. Search Volume” un “SEO Difficulty”, bet pārējās izdzēsiet.
6. Papildiniet iegūtos datus
Kaut arī Mangools rīks piedāvā plašu spektru ar datiem, eksportējot ir iespējams izvilkt tikai daļu no tiem. Lai jūsu atslēgvārdu izpēte būtu pilnīga, jums būs manuāli jāievada vēl citi dati.
Jums manuāli būs jāievada:
- Top Organiskie Rezultāti – pirmie 3 rezultāti konkrētajam meklējumam;
- Konkurents (ar LPS zem 20) – jānorāda visaugstākais konkurents, kura Link Profile Strenght ir zem 20;
- Pozīcija meklējuma rezultātos – norādiet konkurenta (ar LPS zem 20) vietu meklējuma rezultātos;
- Ienākošo saišu profila spēks – norādiet konkrētā konkurenta LPS.
Visus šos datus jūs varat atrast iekš Mangools rīka, atslēgvārdu meklētājā, izvēloties atslēgvārdu.
Pēc datu atslēgvārdu izpētes tabulas papildināšanas tai vajadzētu izskatīties aptuveni šādi:
7. Aprēķiniet “prioritātes koeficientu”
Lai jūs spētu noteikt atslēgvārda potenciālu, jums būs jāaprēķina “Prioritātes koeficients”.
Prioritātes koeficients ir manis sastādīts vienādojums, kas atklāj atslēgvārda vērtību.
Prioritātes koeficienta iegūšanai jums būs jādala “Meklējumu Skaits Mēnesī” un “Atslēgvārdu Sarežģītība” dalījums ar “Pozīcija meklējuma rezultātos” un “Ienākošo Saišu profila spēks” dalījumu.
8. Formatējiet sastādīto tabulu un izveidojiet filtru
Kad visi dati ir apkopoti, ķeramies klāt pie tabulas formatēšanas.
Šis punkts izriet no katra cilvēka īpatnējām vēlmēm. Ja jums nav nepieciešama formatēšana, tad jūs bez tās varat iztikt. Man tomēr patīk, kad dati ir viegli uztverami. Tāpēc, lai atvieglotu sev darbu, es tos formatēju.
Datu formatēšanu jūs atradīsiet iekš Google Sheets faila zem Format > Conditional formating… > Color scale.
Es parasti formatēju Piroritātes kolonnu, Meklējumu Skaits Mēnesī kolonnu un Atslēgvārdu Sarežģītības kolonnu.
Līdzīgi kā ar formatēšanu, filtra uzstādīšana arī nav pats svarīgākais, tomēr iestatīts filtrs dod iespēju labāk strādāt ar datiem.
Lai iestatītu filtru, iezīmējiet visu datu apjomu un izvēlnē pie Data atrodiet “Create a filter”.
(Vairāk par Google Sheets iespējām meklējiet šeit.)
9. Sakārtojiet apstrādātos atslēgvārdus pēc to prioritātes
Pats pēdējais solis pirms atslēgvārdu izpētes saglabāšanas atsevišķa failā ir atslēgvārdu sakārtošanu pēc to prioritātes. Šeit jums nāks palīgā iegūtais “Prioritātes koeficients”, kas atspoguļo atslēgvārda spēku.
Izmantojot Google Sheets rank funkciju, sakārtojiet atslēgvārdus pēc to prioritātes. Sekojiet principam “jo augstāks “Prioritātes koeficients”, jo augstāka prioritāte atslēgvārdam”.
10. Gala rezultāts
Gala rezultātā jūsu atslēgvārdu izpētei vajadzētu izskatīties apmēram šādi:
Kopsavilkums
Atslēgvārdu izpēte ir svarīga SEO optimizācijas daļa, bez kuras nav iespējams panākt pozitīvus rezultātus. SEO optimizācijas sākas ar atslēgvārdu izpēti. Visi atslēgvārdi iedalās trīs grupās – īsie, garie un vidēji garie atslēgvārdi. SEO vispiemērotākie ir garie un vidēji garie atslēgvārdi. Atslēgvārdu izpētes process nav grūts, bet kvalitatīvai atslēgvārdu atlasei ir nepieciešami piemēroti rīki un zināšanas, kā ar tiem strādāt.
*SEO Aģentūras pakalpojumu sarakstā ir arī atslēgvārdu izpēte. Atstājiet jūsu mājaslapas optimizāciju mūsu pārziņā. Lai uzzinātu vairāk, sazinieties ar mums, izmantojot kontaktformu.