Ķeroties pie iekšējās optimizācijas, būtiski ir saprast, ka SEO kontekstā svarīgākās lapas ir kategoriju lapas. Piemēram, ja jūs savā interneta veikalā tirgojat elektroniku, kategorijas “monitori” lapa SEO kontekstā būs viena no svarīgākajām.
Tas saistīts ar meklētājsistēmu lietotāju paradumiem meklējot. Mēs gandrīz nekad nemeklējam Google konkrētu produktu, mēs meklējam kategoriju. Ja es vēlos iegādāties jaunu monitoru savam datoram, es meklēšu Google “monitori” nevis “Monitors AOC Monitors Gaming 24G2U5”.
Tagad, kad esam noskaidrojuši, ka mūs primāri interesē kategoriju lapas, kā padarīt tās galvastiesu pārākas par konkurentu?
Kā veikt iekšējo optimizāciju kategoriju lapām
Šoreiz netērēšu laiku stāstot par pamatlietām – lapu nosaukumi, META apraksti, pareizi iestatīti un optimizēti virsraksti, ALT teksti attēliem – neatkarīgi no mājaslapas, šīs ir tās lietas, kurām vienmēr ir jābūt sakārtotām.
(Vairāk par tām varat lasīt šeit)
Papildus saturs
Specifiski tieši interneta veikaliem ir paradokss ar saturu.
Nav noslēpums – Google mīl apjomīgu saturu. Tā vienmēr vērtējot lapas vietu Google rezultātos papildus punktus dos lapai ar apjomīgu saturu. Bet no otras puses, kaut arī saturu Google vērtē augstu, vai lieks saturs netraucēs lietotājam kategorijas lapā pētīt tam interesējošos produktus?
Manuprāt, traucēs. Tomēr šī ir viena no tām situācijām, kur ir jāupurē daļa no mājaslapas lietotāja pieredzes (UX) par labu SEO.
Praksē tā ir viena apjomīga rindkopa zem vai virs kategorijas produktu saraksta. Neskatoties uz UX, šāda papildus rindkopa iztirzājot kategoriju noteikti palīdzēs.
Iekšējās saites no bloga rakstiem
Bez papildus satura kategorijas lapā, vēl labs veids, kā nostādīt tās labākās pozīcijās salīdzinot ar konkurentu lapām, ir uz tām mājaslapā atsaukties ar iekšējām saitēm.
Visbiežāk tās nāks no bloga rakstiem, kas runā par konkrēto kategoriju. Piemēram, tas var būt bloga raksts, kas salīdzina jaunākos monitorus, un, teiksim, 2. rindkopā, kur autors raksta par monitoru nozīmi, tas iekšējās saites formā atsaucās uz “monitoru” kategorijas lapu.
Daudzi interneta veikali to nedara, bet vajadzētu!
Tomēr svarīgi šo darot, būtu neaizrauties un pie katras iespējas neatsaukties uz kādu no kategorijām, bet 1-2 šādas atsauces rakstā būs tieši laikā.
Kopsavilkums un nākamie soļi
Ievērojot visus SEO iekšējās optimizācijas pamatprincipus, pluss tās papildinot ar papildus tekstu par kategoriju, kā arī uz tām atsaucoties izmantojot iekšējās saites no bloga rakstiem, jūs kategoriju lapas būs stipri labākā pozīcijā par konkurentu kategoriju lapām.
Tālāk atliek tikai sākt strādāt pie ārējās optimizācijas (kultivēt mājaslapas autoritāti) un diezgan droši – nākamo mēnešu laikā jūs ar savu optimizēto kategorijas lapu būsiet Google rezultātu virsotnē. Kā to darīt pareizi, lasiet Interneta Veikalu SEO rakstu sērijas nākamajā rakstā “Ārējā SEO optimizācija interneta veikalam”.
*Interneta veikalu iekšējā SEO optimizācija ir “SEO Aģentūras” sniegto pakalpojumu sarakstā. Lai noskaidrotu vairāk, meklējiet informāciju seo pakalpojumu lapā vai sazinieties ar mums, izmantojot kontaktformu.