Ienākošo saišu veidošana: Rokasgrāmata (2022)

Miķelis Kalniņš
ienākošo saišu veidošana

Starp meklētājsistēmām un cilvēkiem ir atrodamas zināmas līdzības.

Piemēram, cilvēki, veidojot priekšstatu vienam par otru, atsaucas uz citu cilvēku jau izteiktajiem viedokļiem, pēc tāda principa arī darbojas meklētājsistēmas – tās veido priekštatu par konkrētu mājaslapu, balstoties uz citām eksitējošām mājaslapām.

Jo vairāk internetā ir atsauces uz jūsu mājaslapu, jo nozīmīgāka tā šķiet Google un citām meklētājsistēmām.

Par atsaucēm Google uzskata visas internetā atrodamās saites, kas norāda uz jūsu mājaslapu. Kaut gan meklētājsistēmas “ieklausās” arī citos signālos, piemēram, tās fiksē visas reizes, kad jūsu mājaslapa tiek pieminēta (bez saites), tomēr atsauces reālu saišu formā būs ievērojami efektīvākas.

Kas ir ienākošās saites SEO optimizācijā?

Ienākošās saites ir visas internetā atrodamās saites, kas ved uz jūsu mājaslapu. Tipisks piemērs, kur mēs varam sastapt šajā rakstā apsriestās saites, ir kulinārijas blogos. Nereti, kad kulinārijas blogā tiek runāts par receptēm, raksta beigās tiek norādīti receptē izmantotie produkti ar atsaucēm uz produktu mājaslapām, kur tos var iegādāties.

Šajā konkrētajā gadījumā veicot atsauci uz izmantoto produktu mājaslapām, raksta veidotājs vienkārši cenšas dot ieteikumus savai auditorijai, tomēr, pats to nenojaušot, viņš ir ne tikai palīdzējis  savai auditorijai, bet arī norādītajām produktu mājaslapām.

Šādā veidā nopelnītas saites ir ļoti vērtīgas un tās iespaidīgi uzlabo jūsu izredzes nokļūt meklējumu rezultātu virsotnē. Lai gan gandrīz visām saitēm ir vērtība, tomēr ir dažas saites, kas ir vērtīgāki par citām. Lai mēs varētu noteikt saites vērtību mums uzmanība ir jāvērš sekojošām lietām:

  • Mājaslapas (no kuras nāk konkrētā saite) popularitātei;
  • Šīs mājaslapas uzticamībai starp meklētājsistēmām;
  • Atsaucē izmantotajiem enkur-tekstiem;
  • Kopējam atsauču skaitam mājaslapā (no kuras nāk konkrētā saite);
  • Vai konkrētā mājaslapa (no kuras nāk saite) var tikt asociēta ar mūsu mājaslapu.

Meklētājsistēmas ir pietiekami advancētas, tāpēc saites no apšaubāmām mājaslapām nesniegs jums vēlamos rezultātus. Piemēram, nevar cerēt uz labiem rezultātiem, saņemot saiti no Ķīnā atrodama rīsu meistara mājaslapas. Nenovērtējiet Google par zemu – tā “pamanīs” visas aizdomīgos saišu iegūšanas mēģinājumus.

Ienākošo saišu veidi

Visas ienākošās saites iedalās divās grupās – no-follow un do-follow saitēs. Pēc negodīgas forumu, komentāru sadaļu un citu resursu izmantošanas saišu iegūšanā, 2009. gadā Google ieviesa no-follow un do-follow sistēmu.

Kā jau to var pateikt pēc nosaukuma, no-follow saites ir visas tās saites, kuras netiek izsekotas ar meklētājsistēmu robotu palīdzību, rezultātā tās netiek fiksētas. Visas forumos publicētās vai komentāru sadaļās atrodamās saites parasti ir iezīmētas ar šo tagu.

no-follow linka piemērs

Savukārt do-follow saites ir tās saites, uz kurām meklētājsistēmu roboti atbild. Šīs saites gandrīz visos gadījumos var publicēt tikai mājaslapas moderators.

do-follow linka piemērs

Bez no-follow un do-follow iedalījuma, visas saites var tikt iedalītas arī pēc to tipiem. SEO pasaulē atpazīst trīs dažādus saišu tipus:

  • Organiskās saites. Tādas, kas ir nopelnītas bez papildus darbībām. Labs organiskās saites piemērs ir jau iepriekš pieminētā kulinārijas blogā atrodamās atsauces uz receptē izmantoto produktu mājaslapām.
  • Nopelnītās saites. Tās ir ar dažādu saišu veidošanas stratēģiju palīdzību iegūtās saites. Piemēram, par vienu no vispopulārākajām saišu veidošanas stratēģijām tiek uzskatīta “Saulauzto saišu izcelšanas stratēģija”. Šīs stratēģijas pamatā ir salauzto saišu meklēšana un to izcelšana mājaslapas moderatoram ar priekšlikumu, ka salauztā saite tiks aizstāts ar mūsējo. Šādā veidā iegūta saite tiek saukta par “nopelnīto saiti”.
  • Paša veidotās saites. Atšķirībā no abiem iepriekšējiem saišu tipiem paša veidotās saites iegūšanā nav jāpaļaujas uz nevienu citu. Tās ir visas tās saites, kuras jūs esat izveidojis pats. Šajā kategorijā ir liela daļa ar no-follow tagu iezīmēto un ar blackhat (natļautiem paņēmieniem) metodēm iegūtās saites.

Saišu veidošanas nozīme SEO optimizācijā

Viedokļi par saišu nozīmi atšķiras, tomēr vairums piekrīt, ka tā ir svarīga veiksmīgas SEO stratēģijas daļa. Daži speciālisti apgalvo, ka, lai izlemtu, kurā pozīcijā ierindot jūsu mājaslapu, ienākošo saišu profils varētu sastādīt pat gandrīz 40% no visa vienādojuma, ko veic Google.

(Vairāk par SEO faktoriem lasiet šeit)

Neskatoties uz pretrunīgiem viedokļiem, internetā atrodamajām saitēm, kas varētu norādīt uz jūsu mājaslapu, ir liels spēks.

Ja neviens jūsu mājaslapu nepiemin, tad tā arī netiks pieminēta.

Mana iecienītākā saišu veidošanas stratēģija

Ir dažādi veidi kā nopelnīt jeb izveidot ienākošās saites priekš jūsu mājaslapas.

Viens veids ir izstrādājot kvalitatīvu saturu. Bet, diemžēl, tāda satura izstrāde, ar kuru cilvēki tiešām paši grib dalīties, prasa ļoti daudz laika, tāpēc šoreiz to noliksim malā.

(Par SEO satura nozīmi lasiet šeit)

Bet kā tikt pie kvalitatīvām ienākošajām saitēm bez īpašām rakstnieka dotībām?

Pamēģini Salauzto Saišu Stratēģiju.

Salauzto saišu stratēģija

Salauzto Saišu Stratēģija ir viena no manām mīļākajām saišu veidošanas stratēģijām.

Kāpēc?

Jo Salauzto Saišu Stratēģijā mēs vienkāršas lūgšanas vietā mājaslapas īpašniekam izceļam problēmu un piedāvājam reālu risinājumu.

1. Uzstādiet LinkMiner chrome extension

LinkMiner chrome extensions palīdzēs jums atrast visas mājaslapas salauztās saites.

LinkMiner chrome extensions

2. Atrodiet lapu ar daudzām izejošajām saitēm

Jo vairāk izjeošo saišu mājaslapā, jo lielāka iespēja, ka kāda no viņām būs salauzta.

Meklējiet mājaslapas, kurās ir uzskaitītas ar jūsu industriju saistītas mājaslapas.

Piemēram, ja jums piederētu blogs, kurā jūs runājat par ēdieniem, tad majasgatavots.wordpress.com jums būtu tieši laikā.

laba mājaslapa priekš Salauzto Linku Stratēģijas

3. Ar LinkMiner palīdzību atrodiet visas salauztās saites

Izmantojot LinkMiner chrome extension pārbaudiet visas mājaslapā publicētās saites un atrodiet salauztās.

piemērs ar salauztiem linkiem

4. Informējiet mājaslapas īpašnieku par salauzto saiti

Galu galā dariet zināmu mājaslapas īpašniekam, ka viņa mājaslapā ir norāde uz neeksistējošu mājaslapu. Parādiet salauzto saiti un piedāvājiet konkrētās salauztās saites vietā savas mājaslapas saiti.

Mājaslapas īpašnieks būs priecīgs, ka jūs viņam esat izcēlis problēmu un visbiežāk ar lielāko prieku aizstās salauzto saiti ar saiti uz jūsu mājaslapu.

Kopsavilkums

Ienākošās saites ir internetā atrodamās atsauces uz jūsu mājaslapu. Jo vairāk saišu, kas norāda uz jūsu mājaslapu, jo efektīvāks būs rezultāts. Lai arī gandrīz visām saitēm ir vērtība, tomēr ir saites, kas ir vērtīgākas par citām. Saites no forumiem vai komentāru sadaļām nav noderīgas, jo ir iezīmētas ar no-follow tagu. Kopā ir 3 dažādi saišu tipi – organiskās, nopelnītās un paša veidotās. Starp SEO speciālistiem valda uzskats, ka mājaslapas ienākošo saišu profils ir viens no visnozīmīgākajiem SEO faktoriem. Ar Salauzto Saišu Stratēģijas palīdzību ir iespējas izveidot kvalitatīvas ienākošās saites bez īpašām rakstnieka dotībām.

*SEO Aģentūras pakalpojumu sarakstā ir arī ienākošo saišu veidošana. Atstājiet jūsu mājaslapas optimizāciju mūsu pārziņā. Lai uzzinātu vairāk, sazinieties ar mums, izmantojot kontaktformu.

Vēlies iekarot #1 pozīciju Google?

Piesakies uz BEZMAKSAS konsultāciju.