Kāpēc cilvēki pērk to, ko viņi pērk, un kāpēc tirdzniecības veicināšanai izvēlēties SEO optimizāciju? (Viedoklis)

Miķelis Kalniņš
SEO optimizācija tirdzniecības veicināšanai

Vakar veikalā es iegādājos maizi, pienu un olas. Visu nepieciešamo šodienas brokastīm. Bez šiem produktiem mans rīts nebūtu izdevies.

Man bija plāns, kura īstenošanai bija nepieciešami augstāk minētie produkti. Tieši vēlme sākt savu dienu veiksmīgi mani mudināja iegādāties šos produktus.

Bet kāpēc, esot veikalā, es nenopirku, piemēram, jaunu čību pāri?

Jo man mājās jau ir čības, kuras man patīk.

“Cilvēki netērē naudu muļķībām”

Ar iepriekš minēto piemēru es vēlos vērst jūsu uzmanību uz senu mārketinga patiesību – cilvēki iegādājas tikai tās preces, kuras viņiem ir nepieciešamas. Pretēji bieži vien sabiedrībā izskanošajam viedoklim, cilvēki (90% gadījumu) netērē naudu muļķībām.

Īsāk sakot, mēs neatdodam savu sūri pelnīto naudu par lietām, kuras mums nepalīdzēs.

Ja jums ir kaut kas piedāvājams (produkts vai pakalpojums) un jūs meklējat cilvēkus, kas būtu gatavi samaksāt par to, tad svarīgi ir vispirms definēt cilvēku segmentu, kuram jūsu piedāvājums palīdzētu.

Ja jūsu piedāvājums ir bērnu ratiņi, tad tie cilvēki būs topošie un jaunie vecāki, bet, ja jūsu piedāvājums ir suņu pavadas, tad atlasiet visus suņu īpašniekus.

Jūs domu sapratāt..

Kā aizsniegt potenciālos klientus?

Kad jums ir skaidrs, kas ir tie cilvēki, kas būtu ieinteresēti jūsu piedāvājumā, jums ir jāatrod veids, kā jūs varētu sazināties ar šiem cilvēkiem.

Atslēga mārketingā ir skaidri zināt, kas ir jūsu potenciālie klienti un kā ar viņiem sazināties.

Vienīgais veids, kā sazināties ar kādu ir gadījumā, ja tas “kāds” ieklausās. Tāpēc jums ir jāsaprot, kur ir vērsta jūsu potenciālo klientu uzmanība, lai jūs vispār varētu ar viņiem sazināties.

Agrāk liela daļa cilvēku uzmanības tika veltīta televīzijai, avīzēm un radio. Mūsdienās visus tradicionālos plašsaziņas līdzekļus ir apsteidzis internets.

Izmantojiet internetu

Internets ir kolosālas lieta, jo tajā ir atrodams kaut kas priekš katra. Tāpēc tas mūsdienās arī ir tik populārs.

Savukārt, pateicoties tā specifikai, internets  mārketinga speciālistiem paver neredzētas iespējas. Internetā mēs spējam sasniegt gandrīz jebkuru cilvēku segmentu. To var izdarīt caur tādām platformām kā Facebook Ads Manager, Google Ads, vai, piemērām, Taboola, kas ir Native Ads platforma.

Viss, kas jums ir jāzina, ir jūsu mērķauditorija (dzimums, vecums, lokācija, intereses utt.), lai par konkrētu cenu jūs varētu reklamēties jūsu izvēlētā cilvēku segmenta ekrānos.

Diemžēl, ir divi “bet”.

Pirmkārt, manis minētās PPC reklāmas jeb tā saucamās “maksā-par-klikšķi reklāmas” maksā naudu.

Otrkārt, līdzīgi kā tas notika ar TV un radio reklāmām, cilvēki ir iemācījušies ignorēt arī internetā redzamās reklāmas. Ja tie var izvairīties no reklāmām, tad tie to arī dara. Tas tā vienmēr ir bijis un būs.

Kaut arī internetā atrodamajām reklāmām zūd augstā efektivitāte (kāda tā bija agrāk), to cena tikai pieaug.

Potenciālo klientu piesaistīšana optimizējot mājaslapu

Tieši šī iemesla dēļ, cenšoties piesaistīt jaunus klientus, manuprāt, šobrīd labākā stratēģija būtu to darīt, nemaksājot par reklāmām, bet gan veicot SEO optimizāciju. Mājaslapas optimizāciju es uzskatu par vislabāko gājienu, jo tā nodrošina to, ka interneta lietotāji, kas ir ieinteresēti jūsu piedāvājumā, jūs atradīs un turpinās atrast.

Saskaņā ar klasisko AIDA mārketinga modeli pirms patērētājs izlemj kaut ko iegādāties viņš vispirms par to dzird, tad tam izveidojas interese, un tad viņš nosliecas par labu vienam vai otram zīmolam, kas galu galā noved pie pirkuma veikšanas.

AIDA mārketinga modelis

Es rekomendēju izlaist pirmo stadiju – nemaksāt par uzmanības pievēršanu, bet tā vietā uzreiz ķerties klāt visiem tiem, kam jau ir izveidojusies interese par piedāvājumu.

Es jums uzdošu jautājumu. Ko dara ieinteresēts cilvēks? Piemēram, ja jūs esat ieinteresēts trenažieru zāles abonementa iegādē?

Jūs visticamāk Google meklējat informāciju par labākajiem trenažieru zāles variantiem. Un tad attiecīgi izvēlaties jums vispiemērotāko trenažieru zāli.

Tāpēc es esmu par SEO optimizāciju. Manuprāt, ir noderīgi optimizēt mājaslapu, lai visiem ieinteresētajiem cilvēkiem, kuri Google meklē piedāvājumu, jūs būtu rezultātu augšgalā.

Lai arī Google piedāvā garu virkni ar rezultātiem, tikai pašā augšgalā atrodamie saņem klikšķus jeb jaunus mājaslapas apmeklētājus.

Grafiks, kas attēlo kā Google rezultātu pozīcija ietekmē organisko klikšķu daudzumu

Diemžēl, bez SEO optimizācijas ir gandrīz neiespējami nokļūt starp pirmajiem Google rezultātiem un pretendēt uz bezmaksas potenciālo klientu plūsmu.

Kopsavilkums

Cilvēki nemīl atdot naudu par lietām, kas viņiem nepalīdz. Gandrīz vienmēr mēs tērējam naudu uz mums nepieciešamām lietām. Lai veiksmīgi tirgotu pakalpojumu, vai servisu, ir jādefinē, kam piedāvātais var palīdzēt. Kad tas ir skaidrs, atliek tikai ar šiem cilvēkiem sazināties un darīt zināmu par esošo piedāvājumu. Mūsdienās, internetā to var izdarīt visefektīvāk. Tomēr, es uzskatu, ka PPC reklāmu vietā labāk ir veikt SEO optimizāciju mājaslapai, jo gudrāk ir strādāt ar tiem cilvēkiem, kam jau ir interese par jūsu piedāvāto produktu, vai pakalpojumu.

*SEO Aģentūra piedāvā pilnu mājaslapas optimizāciju. Atstājiet jūsu mājaslapas optimizāciju mūsu pārziņā. Lai uzzinātu vairāk, meklējiet informāciju seo pakalpojumu lapā, jeb sazinieties ar mums, izmantojot kontaktformu.

Vēlies iekarot #1 pozīciju Google?

Piesakies uz BEZMAKSAS konsultāciju.